Welcome!

Industrial IoT Authors: John Esposito, Elizabeth White, Pat Romanski, David Balaban, William Schmarzo

News Feed Item

Une étude indépendante révèle une réduction de 66 % des dépenses opérationnelles clés sur une période de 5 ans pour les fournisseurs de musique numérique adoptant les normes d’échange de données DDEX

Microgen Plc (LSE : MCGN), le fournisseur de logiciels d’entreprise, a annoncé aujourd’hui les résultats d’une étude réalisée par Forrester Consulting pour le compte de Microgen et intitulée « The Total Economic Impact of The DDEX Standards » (L’impact économique total des normes DDEX) (Janvier 2013). L’étude a déterminé qu’il était possible pour les participants du marché de la musique numérique de bénéficier d'importants avantages financiers en adoptant les normes DDEX.

Forrester Consulting a interviewé quatre acteurs majeurs du marché de la musique numérique, dont une société de droits européenne entretenant des relations avec plus de 2 000 maisons de disques, un distributeur comptant plus de 300 revendeurs, un service d’abonnement de musique et un propriétaire de contenu (un label). Utilisant le cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact), Forrester Consulting a modélisé les coûts auxquels doivent faire face les titulaires de droits et les revendeurs (les organisations de petite taille tout comme celles de grande taille) pour mettre en place et installer les flux de données nécessaires pour communiquer les informations de stock et d’utilisation de la musique numérique.

Du fait de l’adoption généralisée des terminaux connectés, la demande des consommateurs pour la musique numérique continue d’évoluer plus rapidement que la capacité du secteur des médias à exploiter pleinement cette demande. Les nouveaux services sur abonnement visent à répondre à cette demande mais nombreux sont ceux qui rencontrent des difficultés pour lancer des plates-formes permettant aux consommateurs de découvrir un contenu pertinent pour un prix irrésistible et durable.

La chaîne d’approvisionnement du numérique repose sur la gestion d'importants volumes de transactions de faible valeur. La vente de morceaux de musique numérique requiert souvent de la part des maisons de disques, des revendeurs, des sociétés de gestion collective et d’autres intermédiaires d’interagir à de multiples reprises, depuis l’ « annonce » que le morceau est disponible jusqu’à la déclaration de son utilisation. Par le passé, le marché de la musique numérique a été affecté par des formats de déclaration non standardisés ou propriétaires.

L’adoption de normes soutient la propagation de nouvelles technologies pour distribuer les médias, réduisant les obstacles à l’entrée de nouvelles sociétés et résultant finalement dans un choix plus important et des coûts moindres pour les consommateurs. Si les artistes, labels de contenu et distributeurs peuvent se permettre d'améliorer et d’élargir leurs offres, davantage de clients écouteront leurs diffusions de musique numérique et il en découlera des revenus plus importants pour les compositeurs et autres titulaires de droits.

Parmi les avantages clés découlant de l’adoption des normes DDEX mises en avant dans l’étude Forrester Consulting TEI, on peut citer :

  • Une réduction des dépenses de création et d’intégration des flux de données de 66 % sur 5 ans
  • Une réduction des dépenses de maintenance des flux de données de 25 % tandis que les flux propriétaires sont remplacés par des flux DDEX
  • Les utilisateurs de DDEX évitent d’importants coûts de formation chaque fois qu’un nouveau flux de données est mis en œuvre
  • Des améliorations de la productivité de la main d’œuvre découlant de l’automatisation du traitement des demandes de retrait

Forrester Consulting anticipe également qu’à mesure que davantage d’organisations mettent en œuvre DDEX à l’avenir, de nouveaux arrivants et l’écosystème DDEX dans son ensemble pourraient profiter des avantages suivants :

  • Une commercialisation plus rapide. Lorsque l’un des partenaires, ou les deux, a/ont déjà mis en œuvre les normes DDEX, le délai pour automatiser l’échange de messages avec de nouveaux partenaires sera réduit de manière significative. En retour, de moindres obstacles à l’entrée favoriseront de nouveaux partenariats et permettront une exploitation plus rapide des opportunités du marché
  • Des coûts de démarrage réduits pour les nouveaux entrants
  • Des avantages liés à l’adoption de DDEX encore plus importants avec une adoption plus large

« Toutes les organisations que nous avons interrogées ont été unanimes en exprimant leur désir de réduire les coûts de gestion des échanges de données de leur côté de la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique », selon l‘étude de Forrester Consulting. « Elles souhaitaient également rendre plus flexibles et plus souples leurs opérations commerciales [,...] améliorer la transparence et la contrôlabilité des données de vente [,... et] réduire le coût d’entrée des nouveaux acteurs dans le secteur de la musique numérique ».

« L’étude Forrester TEI présente clairement la logique financière, pour les participants nouveaux et existants du marché de la musique numérique, consistant à incorporer des normes pour l’échange de données », a déclaré Kirit Joshi, Président de DDEX. « Une infrastructure globale automatisée pour le traitement des transactions basée sur des normes ouvertes conduit à des économies opérationnelles tout en permettant une adoption plus rapide d’options nouvelles et améliorées de musique numérique pour les consommateurs, ce qui finalement génère des revenus pour les créateurs de contenu ».

« Microgen croit fermement aux avantages de la mise en œuvre de normes et l’étude Forrester Consulting TEI montre clairement la valeur ajoutée découlant de l’adoption des formats et chorégraphies des messages DDEX. Du fait du volume sans cesse croissant de transactions concernant la musique et les médias numériques, le seul moyen pour la chaîne d’approvisionnement des médias numériques d’être efficace consiste à adopter ces normes dans l’ensemble de l’écosystème », a déclaré Martin Redington, Vice-président directeur, Produits et Distribution, chez Microgen.

Vous pouvez accéder à l’étude de Forrester Consulting via le lien suivant : http://www.microgen.com/uk-en/enquiry-form/forrester-consulting-total-economic-impact-ddex-standards-january-2013

Méthodologie : cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact) de Forrester Consulting

Pour cette étude, Forrester Consulting a utilisé son cadre TEI éprouvé, qui fournit une image complète des décisions d’investissement dans la technologie. Forrester Consulting a interviewé quatre organisations représentatives opérant dans la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, effectuant par la suite une analyse financière afin de comparer les coûts de DDEX par rapport aux normes propriétaires pour l’échange de données. Forrester Consulting a également pris en compte les coûts liés à la maintenance des flux de données, à la formation et aux améliorations de la productivité de la main d’œuvre associés au traitement des demandes de retrait. Forrester Consulting a construit un modèle financier, renseigné avec les données de coût et d’avantages appliquées.

À propos de Digital Data Exchange (« DDEX »)

DDEX est un consortium de sociétés de médias de premier plan, d’organisations de licences de musique, de fournisseurs de services numériques et d’intermédiaires techniques, axé sur la création de normes pour la chaîne d'approvisionnement du numérique.

Pour soutenir l’échange automatisé d’informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique, DDEX a standardisé le format avec lequel les informations sont représentées dans les messages XML et la méthode avec laquelle les messages sont échangés entre les partenaires commerciaux. Ces normes sont développées et rendues disponibles pour une mise en œuvre à travers toute l’industrie.

Les normes DDEX aident les titulaires de droits, les revendeurs et les intermédiaires techniques à communiquer plus efficacement les informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique. Cela conduit à des transactions commerciales efficaces, des coûts réduits et des revenus supérieurs pour tous les secteurs impliqués.

Créée en 2006, DDEX s’est initialement intéressée à la standardisation des formats de messages pour la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, mais la base des normes est suffisamment générique pour que celles-ci puissent aisément être adaptées à d’autres chaînes d’approvisionnement de médias numériques. De plus amples informations à propos de DDEX sont disponibles sur le site www.ddex.net.

À propos de Microgen

Microgen est un fournisseur de logiciels d’entreprise qui permet aux équipes commerciales de répondre rapidement à leurs besoins applicatifs les plus exigeants.

Microgen est reconnue pour son expertise en matière d’intégration financière ainsi que pour sa plate-forme d’applications d’entreprise Microgen Aptitude, qui est utilisée pour développer rapidement des applications commerciales sur mesure. Microgen fournit des logiciels, des applications et des services à bon nombre des plus importantes sociétés de services financiers, de médias numériques et de télécommunications au monde.

Microgen a son siège à Londres, au Royaume-Uni, et dispose de bureaux dans le monde entier. Vous trouverez de plus amples informations à propos de Microgen sur le site www.microgen.com.

Microgen ® Microgen plc. Microgen Aptitude ® Microgen Aptitude Limited.

Microgen Aptitude – en instance de brevets en Europe et aux États-Unis (pour de plus amples informations, veuillez consulter notre site Web : http://www.microgen.com/uk-en/company/patents-and-trademarks)

Toutes les autres marques de commerce appartiennent à leurs sociétés respectives.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
Manufacturers are embracing the Industrial Internet the same way consumers are leveraging Fitbits – to improve overall health and wellness. Both can provide consistent measurement, visibility, and suggest performance improvements customized to help reach goals. Fitbit users can view real-time data and make adjustments to increase their activity. In his session at @ThingsExpo, Mark Bernardo Professional Services Leader, Americas, at GE Digital, will discuss how leveraging the Industrial Interne...
The increasing popularity of the Internet of Things necessitates that our physical and cognitive relationship with wearable technology will change rapidly in the near future. This advent means logging has become a thing of the past. Before, it was on us to track our own data, but now that data is automatically available. What does this mean for mHealth and the "connected" body? In her session at @ThingsExpo, Lisa Calkins, CEO and co-founder of Amadeus Consulting, will discuss the impact of wea...
Whether your IoT service is connecting cars, homes, appliances, wearable, cameras or other devices, one question hangs in the balance – how do you actually make money from this service? The ability to turn your IoT service into profit requires the ability to create a monetization strategy that is flexible, scalable and working for you in real-time. It must be a transparent, smoothly implemented strategy that all stakeholders – from customers to the board – will be able to understand and comprehe...
Increasing IoT connectivity is forcing enterprises to find elegant solutions to organize and visualize all incoming data from these connected devices with re-configurable dashboard widgets to effectively allow rapid decision-making for everything from immediate actions in tactical situations to strategic analysis and reporting. In his session at 18th Cloud Expo, Shikhir Singh, Senior Developer Relations Manager at Sencha, will discuss how to create HTML5 dashboards that interact with IoT devic...
In his session at @ThingsExpo, Chris Klein, CEO and Co-founder of Rachio, will discuss next generation communities that are using IoT to create more sustainable, intelligent communities. One example is Sterling Ranch, a 10,000 home development that – with the help of Siemens – will integrate IoT technology into the community to provide residents with energy and water savings as well as intelligent security. Everything from stop lights to sprinkler systems to building infrastructures will run ef...
Artificial Intelligence has the potential to massively disrupt IoT. In his session at 18th Cloud Expo, AJ Abdallat, CEO of Beyond AI, will discuss what the five main drivers are in Artificial Intelligence that could shape the future of the Internet of Things. AJ Abdallat is CEO of Beyond AI. He has over 20 years of management experience in the fields of artificial intelligence, sensors, instruments, devices and software for telecommunications, life sciences, environmental monitoring, process...
The demand for organizations to expand their infrastructure to multiple IT environments like the cloud, on-premise, mobile, bring your own device (BYOD) and the Internet of Things (IoT) continues to grow. As this hybrid infrastructure increases, the challenge to monitor the security of these systems increases in volume and complexity. In his session at 18th Cloud Expo, Stephen Coty, Chief Security Evangelist at Alert Logic, will show how properly configured and managed security architecture can...
We’ve worked with dozens of early adopters across numerous industries and will debunk common misperceptions, which starts with understanding that many of the connected products we’ll use over the next 5 years are already products, they’re just not yet connected. With an IoT product, time-in-market provides much more essential feedback than ever before. Innovation comes from what you do with the data that the connected product provides in order to enhance the customer experience and optimize busi...
A critical component of any IoT project is the back-end systems that capture data from remote IoT devices and structure it in a way to answer useful questions. Traditional data warehouse and analytical systems are mature technologies that can be used to handle large data sets, but they are not well suited to many IoT-scale products and the need for real-time insights. At Fuze, we have developed a backend platform as part of our mobility-oriented cloud service that uses Big Data-based approache...
SYS-CON Events announced today that Ericsson has been named “Gold Sponsor” of SYS-CON's @ThingsExpo, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York, New York. Ericsson is a world leader in the rapidly changing environment of communications technology – providing equipment, software and services to enable transformation through mobility. Some 40 percent of global mobile traffic runs through networks we have supplied. More than 1 billion subscribers around the world re...
SYS-CON Events announced today that Peak 10, Inc., a national IT infrastructure and cloud services provider, will exhibit at SYS-CON's 18th International Cloud Expo®, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY. Peak 10 provides reliable, tailored data center and network services, cloud and managed services. Its solutions are designed to scale and adapt to customers’ changing business needs, enabling them to lower costs, improve performance and focus inter...
The IoTs will challenge the status quo of how IT and development organizations operate. Or will it? Certainly the fog layer of IoT requires special insights about data ontology, security and transactional integrity. But the developmental challenges are the same: People, Process and Platform. In his session at @ThingsExpo, Craig Sproule, CEO of Metavine, will demonstrate how to move beyond today's coding paradigm and share the must-have mindsets for removing complexity from the development proc...
We're entering the post-smartphone era, where wearable gadgets from watches and fitness bands to glasses and health aids will power the next technological revolution. With mass adoption of wearable devices comes a new data ecosystem that must be protected. Wearables open new pathways that facilitate the tracking, sharing and storing of consumers’ personal health, location and daily activity data. Consumers have some idea of the data these devices capture, but most don’t realize how revealing and...
trust and privacy in their ecosystem. Assurance and protection of device identity, secure data encryption and authentication are the key security challenges organizations are trying to address when integrating IoT devices. This holds true for IoT applications in a wide range of industries, for example, healthcare, consumer devices, and manufacturing. In his session at @ThingsExpo, Lancen LaChance, vice president of product management, IoT solutions at GlobalSign, will teach IoT developers how t...
There is an ever-growing explosion of new devices that are connected to the Internet using “cloud” solutions. This rapid growth is creating a massive new demand for efficient access to data. And it’s not just about connecting to that data anymore. This new demand is bringing new issues and challenges and it is important for companies to scale for the coming growth. And with that scaling comes the need for greater security, gathering and data analysis, storage, connectivity and, of course, the...
So, you bought into the current machine learning craze and went on to collect millions/billions of records from this promising new data source. Now, what do you do with them? Too often, the abundance of data quickly turns into an abundance of problems. How do you extract that "magic essence" from your data without falling into the common pitfalls? In her session at @ThingsExpo, Natalia Ponomareva, Software Engineer at Google, will provide tips on how to be successful in large scale machine lear...
Digital payments using wearable devices such as smart watches, fitness trackers, and payment wristbands are an increasing area of focus for industry participants, and consumer acceptance from early trials and deployments has encouraged some of the biggest names in technology and banking to continue their push to drive growth in this nascent market. Wearable payment systems may utilize near field communication (NFC), radio frequency identification (RFID), or quick response (QR) codes and barcodes...
You think you know what’s in your data. But do you? Most organizations are now aware of the business intelligence represented by their data. Data science stands to take this to a level you never thought of – literally. The techniques of data science, when used with the capabilities of Big Data technologies, can make connections you had not yet imagined, helping you discover new insights and ask new questions of your data. In his session at @ThingsExpo, Sarbjit Sarkaria, data science team lead ...
The IETF draft standard for M2M certificates is a security solution specifically designed for the demanding needs of IoT/M2M applications. In his session at @ThingsExpo, Brian Romansky, VP of Strategic Technology at TrustPoint Innovation, will explain how M2M certificates can efficiently enable confidentiality, integrity, and authenticity on highly constrained devices.
You deployed your app with the Bluemix PaaS and it's gaining some serious traction, so it's time to make some tweaks. Did you design your application in a way that it can scale in the cloud? Were you even thinking about the cloud when you built the app? If not, chances are your app is going to break. Check out this webcast to learn various techniques for designing applications that will scale successfully in Bluemix, for the confidence you need to take your apps to the next level and beyond.