Welcome!

Industrial IoT Authors: Elizabeth White, Pat Romanski, Scott Allen, Liz McMillan, William Schmarzo

News Feed Item

Une étude indépendante révèle une réduction de 66 % des dépenses opérationnelles clés sur une période de 5 ans pour les fournisseurs de musique numérique adoptant les normes d’échange de données DDEX

Microgen Plc (LSE : MCGN), le fournisseur de logiciels d’entreprise, a annoncé aujourd’hui les résultats d’une étude réalisée par Forrester Consulting pour le compte de Microgen et intitulée « The Total Economic Impact of The DDEX Standards » (L’impact économique total des normes DDEX) (Janvier 2013). L’étude a déterminé qu’il était possible pour les participants du marché de la musique numérique de bénéficier d'importants avantages financiers en adoptant les normes DDEX.

Forrester Consulting a interviewé quatre acteurs majeurs du marché de la musique numérique, dont une société de droits européenne entretenant des relations avec plus de 2 000 maisons de disques, un distributeur comptant plus de 300 revendeurs, un service d’abonnement de musique et un propriétaire de contenu (un label). Utilisant le cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact), Forrester Consulting a modélisé les coûts auxquels doivent faire face les titulaires de droits et les revendeurs (les organisations de petite taille tout comme celles de grande taille) pour mettre en place et installer les flux de données nécessaires pour communiquer les informations de stock et d’utilisation de la musique numérique.

Du fait de l’adoption généralisée des terminaux connectés, la demande des consommateurs pour la musique numérique continue d’évoluer plus rapidement que la capacité du secteur des médias à exploiter pleinement cette demande. Les nouveaux services sur abonnement visent à répondre à cette demande mais nombreux sont ceux qui rencontrent des difficultés pour lancer des plates-formes permettant aux consommateurs de découvrir un contenu pertinent pour un prix irrésistible et durable.

La chaîne d’approvisionnement du numérique repose sur la gestion d'importants volumes de transactions de faible valeur. La vente de morceaux de musique numérique requiert souvent de la part des maisons de disques, des revendeurs, des sociétés de gestion collective et d’autres intermédiaires d’interagir à de multiples reprises, depuis l’ « annonce » que le morceau est disponible jusqu’à la déclaration de son utilisation. Par le passé, le marché de la musique numérique a été affecté par des formats de déclaration non standardisés ou propriétaires.

L’adoption de normes soutient la propagation de nouvelles technologies pour distribuer les médias, réduisant les obstacles à l’entrée de nouvelles sociétés et résultant finalement dans un choix plus important et des coûts moindres pour les consommateurs. Si les artistes, labels de contenu et distributeurs peuvent se permettre d'améliorer et d’élargir leurs offres, davantage de clients écouteront leurs diffusions de musique numérique et il en découlera des revenus plus importants pour les compositeurs et autres titulaires de droits.

Parmi les avantages clés découlant de l’adoption des normes DDEX mises en avant dans l’étude Forrester Consulting TEI, on peut citer :

  • Une réduction des dépenses de création et d’intégration des flux de données de 66 % sur 5 ans
  • Une réduction des dépenses de maintenance des flux de données de 25 % tandis que les flux propriétaires sont remplacés par des flux DDEX
  • Les utilisateurs de DDEX évitent d’importants coûts de formation chaque fois qu’un nouveau flux de données est mis en œuvre
  • Des améliorations de la productivité de la main d’œuvre découlant de l’automatisation du traitement des demandes de retrait

Forrester Consulting anticipe également qu’à mesure que davantage d’organisations mettent en œuvre DDEX à l’avenir, de nouveaux arrivants et l’écosystème DDEX dans son ensemble pourraient profiter des avantages suivants :

  • Une commercialisation plus rapide. Lorsque l’un des partenaires, ou les deux, a/ont déjà mis en œuvre les normes DDEX, le délai pour automatiser l’échange de messages avec de nouveaux partenaires sera réduit de manière significative. En retour, de moindres obstacles à l’entrée favoriseront de nouveaux partenariats et permettront une exploitation plus rapide des opportunités du marché
  • Des coûts de démarrage réduits pour les nouveaux entrants
  • Des avantages liés à l’adoption de DDEX encore plus importants avec une adoption plus large

« Toutes les organisations que nous avons interrogées ont été unanimes en exprimant leur désir de réduire les coûts de gestion des échanges de données de leur côté de la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique », selon l‘étude de Forrester Consulting. « Elles souhaitaient également rendre plus flexibles et plus souples leurs opérations commerciales [,...] améliorer la transparence et la contrôlabilité des données de vente [,... et] réduire le coût d’entrée des nouveaux acteurs dans le secteur de la musique numérique ».

« L’étude Forrester TEI présente clairement la logique financière, pour les participants nouveaux et existants du marché de la musique numérique, consistant à incorporer des normes pour l’échange de données », a déclaré Kirit Joshi, Président de DDEX. « Une infrastructure globale automatisée pour le traitement des transactions basée sur des normes ouvertes conduit à des économies opérationnelles tout en permettant une adoption plus rapide d’options nouvelles et améliorées de musique numérique pour les consommateurs, ce qui finalement génère des revenus pour les créateurs de contenu ».

« Microgen croit fermement aux avantages de la mise en œuvre de normes et l’étude Forrester Consulting TEI montre clairement la valeur ajoutée découlant de l’adoption des formats et chorégraphies des messages DDEX. Du fait du volume sans cesse croissant de transactions concernant la musique et les médias numériques, le seul moyen pour la chaîne d’approvisionnement des médias numériques d’être efficace consiste à adopter ces normes dans l’ensemble de l’écosystème », a déclaré Martin Redington, Vice-président directeur, Produits et Distribution, chez Microgen.

Vous pouvez accéder à l’étude de Forrester Consulting via le lien suivant : http://www.microgen.com/uk-en/enquiry-form/forrester-consulting-total-economic-impact-ddex-standards-january-2013

Méthodologie : cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact) de Forrester Consulting

Pour cette étude, Forrester Consulting a utilisé son cadre TEI éprouvé, qui fournit une image complète des décisions d’investissement dans la technologie. Forrester Consulting a interviewé quatre organisations représentatives opérant dans la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, effectuant par la suite une analyse financière afin de comparer les coûts de DDEX par rapport aux normes propriétaires pour l’échange de données. Forrester Consulting a également pris en compte les coûts liés à la maintenance des flux de données, à la formation et aux améliorations de la productivité de la main d’œuvre associés au traitement des demandes de retrait. Forrester Consulting a construit un modèle financier, renseigné avec les données de coût et d’avantages appliquées.

À propos de Digital Data Exchange (« DDEX »)

DDEX est un consortium de sociétés de médias de premier plan, d’organisations de licences de musique, de fournisseurs de services numériques et d’intermédiaires techniques, axé sur la création de normes pour la chaîne d'approvisionnement du numérique.

Pour soutenir l’échange automatisé d’informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique, DDEX a standardisé le format avec lequel les informations sont représentées dans les messages XML et la méthode avec laquelle les messages sont échangés entre les partenaires commerciaux. Ces normes sont développées et rendues disponibles pour une mise en œuvre à travers toute l’industrie.

Les normes DDEX aident les titulaires de droits, les revendeurs et les intermédiaires techniques à communiquer plus efficacement les informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique. Cela conduit à des transactions commerciales efficaces, des coûts réduits et des revenus supérieurs pour tous les secteurs impliqués.

Créée en 2006, DDEX s’est initialement intéressée à la standardisation des formats de messages pour la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, mais la base des normes est suffisamment générique pour que celles-ci puissent aisément être adaptées à d’autres chaînes d’approvisionnement de médias numériques. De plus amples informations à propos de DDEX sont disponibles sur le site www.ddex.net.

À propos de Microgen

Microgen est un fournisseur de logiciels d’entreprise qui permet aux équipes commerciales de répondre rapidement à leurs besoins applicatifs les plus exigeants.

Microgen est reconnue pour son expertise en matière d’intégration financière ainsi que pour sa plate-forme d’applications d’entreprise Microgen Aptitude, qui est utilisée pour développer rapidement des applications commerciales sur mesure. Microgen fournit des logiciels, des applications et des services à bon nombre des plus importantes sociétés de services financiers, de médias numériques et de télécommunications au monde.

Microgen a son siège à Londres, au Royaume-Uni, et dispose de bureaux dans le monde entier. Vous trouverez de plus amples informations à propos de Microgen sur le site www.microgen.com.

Microgen ® Microgen plc. Microgen Aptitude ® Microgen Aptitude Limited.

Microgen Aptitude – en instance de brevets en Europe et aux États-Unis (pour de plus amples informations, veuillez consulter notre site Web : http://www.microgen.com/uk-en/company/patents-and-trademarks)

Toutes les autres marques de commerce appartiennent à leurs sociétés respectives.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
"We work in the area of Big Data analytics and Big Data analytics is a very crowded space - you have Hadoop, ETL, warehousing, visualization and there's a lot of effort trying to get these tools to talk to each other," explained Mukund Deshpande, head of the Analytics practice at Accelerite, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
Cloud Expo, Inc. has announced today that Andi Mann returns to 'DevOps at Cloud Expo 2016' as Conference Chair The @DevOpsSummit at Cloud Expo will take place on November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. "DevOps is set to be one of the most profound disruptions to hit IT in decades," said Andi Mann. "It is a natural extension of cloud computing, and I have seen both firsthand and in independent research the fantastic results DevOps delivers. So I am excited t...
IoT offers a value of almost $4 trillion to the manufacturing industry through platforms that can improve margins, optimize operations & drive high performance work teams. By using IoT technologies as a foundation, manufacturing customers are integrating worker safety with manufacturing systems, driving deep collaboration and utilizing analytics to exponentially increased per-unit margins. However, as Benoit Lheureux, the VP for Research at Gartner points out, “IoT project implementers often ...
Machine Learning helps make complex systems more efficient. By applying advanced Machine Learning techniques such as Cognitive Fingerprinting, wind project operators can utilize these tools to learn from collected data, detect regular patterns, and optimize their own operations. In his session at 18th Cloud Expo, Stuart Gillen, Director of Business Development at SparkCognition, discussed how research has demonstrated the value of Machine Learning in delivering next generation analytics to imp...
The cloud promises new levels of agility and cost-savings for Big Data, data warehousing and analytics. But it’s challenging to understand all the options – from IaaS and PaaS to newer services like HaaS (Hadoop as a Service) and BDaaS (Big Data as a Service). In her session at @BigDataExpo at @ThingsExpo, Hannah Smalltree, a director at Cazena, provided an educational overview of emerging “as-a-service” options for Big Data in the cloud. This is critical background for IT and data profession...
A strange thing is happening along the way to the Internet of Things, namely far too many devices to work with and manage. It has become clear that we'll need much higher efficiency user experiences that can allow us to more easily and scalably work with the thousands of devices that will soon be in each of our lives. Enter the conversational interface revolution, combining bots we can literally talk with, gesture to, and even direct with our thoughts, with embedded artificial intelligence, wh...
Whether your IoT service is connecting cars, homes, appliances, wearable, cameras or other devices, one question hangs in the balance – how do you actually make money from this service? The ability to turn your IoT service into profit requires the ability to create a monetization strategy that is flexible, scalable and working for you in real-time. It must be a transparent, smoothly implemented strategy that all stakeholders – from customers to the board – will be able to understand and comprehe...
When people aren’t talking about VMs and containers, they’re talking about serverless architecture. Serverless is about no maintenance. It means you are not worried about low-level infrastructural and operational details. An event-driven serverless platform is a great use case for IoT. In his session at @ThingsExpo, Animesh Singh, an STSM and Lead for IBM Cloud Platform and Infrastructure, will detail how to build a distributed serverless, polyglot, microservices framework using open source tec...
Connected devices and the industrial internet are growing exponentially every year with Cisco expecting 50 billion devices to be in operation by 2020. In this period of growth, location-based insights are becoming invaluable to many businesses as they adopt new connected technologies. Knowing when and where these devices connect from is critical for a number of scenarios in supply chain management, disaster management, emergency response, M2M, location marketing and more. In his session at @Th...
In his keynote at 18th Cloud Expo, Andrew Keys, Co-Founder of ConsenSys Enterprise, provided an overview of the evolution of the Internet and the Database and the future of their combination – the Blockchain. Andrew Keys is Co-Founder of ConsenSys Enterprise. He comes to ConsenSys Enterprise with capital markets, technology and entrepreneurial experience. Previously, he worked for UBS investment bank in equities analysis. Later, he was responsible for the creation and distribution of life sett...
"delaPlex is a software development company. We do team-based outsourcing development," explained Mark Rivers, COO and Co-founder of delaPlex Software, in this SYS-CON.tv interview at 18th Cloud Expo, held June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY.
IoT is rapidly changing the way enterprises are using data to improve business decision-making. In order to derive business value, organizations must unlock insights from the data gathered and then act on these. In their session at @ThingsExpo, Eric Hoffman, Vice President at EastBanc Technologies, and Peter Shashkin, Head of Development Department at EastBanc Technologies, discussed how one organization leveraged IoT, cloud technology and data analysis to improve customer experiences and effi...
Basho Technologies has announced the latest release of Basho Riak TS, version 1.3. Riak TS is an enterprise-grade NoSQL database optimized for Internet of Things (IoT). The open source version enables developers to download the software for free and use it in production as well as make contributions to the code and develop applications around Riak TS. Enhancements to Riak TS make it quick, easy and cost-effective to spin up an instance to test new ideas and build IoT applications. In addition to...
The idea of comparing data in motion (at the sensor level) to data at rest (in a Big Data server warehouse) with predictive analytics in the cloud is very appealing to the industrial IoT sector. The problem Big Data vendors have, however, is access to that data in motion at the sensor location. In his session at @ThingsExpo, Scott Allen, CMO of FreeWave, discussed how as IoT is increasingly adopted by industrial markets, there is going to be an increased demand for sensor data from the outermos...
CenturyLink has announced that application server solutions from GENBAND are now available as part of CenturyLink’s Networx contracts. The General Services Administration (GSA)’s Networx program includes the largest telecommunications contract vehicles ever awarded by the federal government. CenturyLink recently secured an extension through spring 2020 of its offerings available to federal government agencies via GSA’s Networx Universal and Enterprise contracts. GENBAND’s EXPERiUS™ Application...
The cloud market growth today is largely in public clouds. While there is a lot of spend in IT departments in virtualization, these aren’t yet translating into a true “cloud” experience within the enterprise. What is stopping the growth of the “private cloud” market? In his general session at 18th Cloud Expo, Nara Rajagopalan, CEO of Accelerite, explored the challenges in deploying, managing, and getting adoption for a private cloud within an enterprise. What are the key differences between wh...
Presidio has received the 2015 EMC Partner Services Quality Award from EMC Corporation for achieving outstanding service excellence and customer satisfaction as measured by the EMC Partner Services Quality (PSQ) program. Presidio was also honored as the 2015 EMC Americas Marketing Excellence Partner of the Year and 2015 Mid-Market East Partner of the Year. The EMC PSQ program is a project-specific survey program designed for partners with Service Partner designations to solicit customer feedbac...
The IoT is changing the way enterprises conduct business. In his session at @ThingsExpo, Eric Hoffman, Vice President at EastBanc Technologies, discussed how businesses can gain an edge over competitors by empowering consumers to take control through IoT. He cited examples such as a Washington, D.C.-based sports club that leveraged IoT and the cloud to develop a comprehensive booking system. He also highlighted how IoT can revitalize and restore outdated business models, making them profitable ...
There are several IoTs: the Industrial Internet, Consumer Wearables, Wearables and Healthcare, Supply Chains, and the movement toward Smart Grids, Cities, Regions, and Nations. There are competing communications standards every step of the way, a bewildering array of sensors and devices, and an entire world of competing data analytics platforms. To some this appears to be chaos. In this power panel at @ThingsExpo, moderated by Conference Chair Roger Strukhoff, Bradley Holt, Developer Advocate a...
SYS-CON Events has announced today that Roger Strukhoff has been named conference chair of Cloud Expo and @ThingsExpo 2016 Silicon Valley. The 19th Cloud Expo and 6th @ThingsExpo will take place on November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. "The Internet of Things brings trillions of dollars of opportunity to developers and enterprise IT, no matter how you measure it," stated Roger Strukhoff. "More importantly, it leverages the power of devices and the Interne...