Click here to close now.



Welcome!

Industrial IoT Authors: Shelly Palmer, Elizabeth White, Tom Kelly, Anders Wallgren, Liz McMillan

News Feed Item

Une étude indépendante révèle une réduction de 66 % des dépenses opérationnelles clés sur une période de 5 ans pour les fournisseurs de musique numérique adoptant les normes d’échange de données DDEX

Microgen Plc (LSE : MCGN), le fournisseur de logiciels d’entreprise, a annoncé aujourd’hui les résultats d’une étude réalisée par Forrester Consulting pour le compte de Microgen et intitulée « The Total Economic Impact of The DDEX Standards » (L’impact économique total des normes DDEX) (Janvier 2013). L’étude a déterminé qu’il était possible pour les participants du marché de la musique numérique de bénéficier d'importants avantages financiers en adoptant les normes DDEX.

Forrester Consulting a interviewé quatre acteurs majeurs du marché de la musique numérique, dont une société de droits européenne entretenant des relations avec plus de 2 000 maisons de disques, un distributeur comptant plus de 300 revendeurs, un service d’abonnement de musique et un propriétaire de contenu (un label). Utilisant le cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact), Forrester Consulting a modélisé les coûts auxquels doivent faire face les titulaires de droits et les revendeurs (les organisations de petite taille tout comme celles de grande taille) pour mettre en place et installer les flux de données nécessaires pour communiquer les informations de stock et d’utilisation de la musique numérique.

Du fait de l’adoption généralisée des terminaux connectés, la demande des consommateurs pour la musique numérique continue d’évoluer plus rapidement que la capacité du secteur des médias à exploiter pleinement cette demande. Les nouveaux services sur abonnement visent à répondre à cette demande mais nombreux sont ceux qui rencontrent des difficultés pour lancer des plates-formes permettant aux consommateurs de découvrir un contenu pertinent pour un prix irrésistible et durable.

La chaîne d’approvisionnement du numérique repose sur la gestion d'importants volumes de transactions de faible valeur. La vente de morceaux de musique numérique requiert souvent de la part des maisons de disques, des revendeurs, des sociétés de gestion collective et d’autres intermédiaires d’interagir à de multiples reprises, depuis l’ « annonce » que le morceau est disponible jusqu’à la déclaration de son utilisation. Par le passé, le marché de la musique numérique a été affecté par des formats de déclaration non standardisés ou propriétaires.

L’adoption de normes soutient la propagation de nouvelles technologies pour distribuer les médias, réduisant les obstacles à l’entrée de nouvelles sociétés et résultant finalement dans un choix plus important et des coûts moindres pour les consommateurs. Si les artistes, labels de contenu et distributeurs peuvent se permettre d'améliorer et d’élargir leurs offres, davantage de clients écouteront leurs diffusions de musique numérique et il en découlera des revenus plus importants pour les compositeurs et autres titulaires de droits.

Parmi les avantages clés découlant de l’adoption des normes DDEX mises en avant dans l’étude Forrester Consulting TEI, on peut citer :

  • Une réduction des dépenses de création et d’intégration des flux de données de 66 % sur 5 ans
  • Une réduction des dépenses de maintenance des flux de données de 25 % tandis que les flux propriétaires sont remplacés par des flux DDEX
  • Les utilisateurs de DDEX évitent d’importants coûts de formation chaque fois qu’un nouveau flux de données est mis en œuvre
  • Des améliorations de la productivité de la main d’œuvre découlant de l’automatisation du traitement des demandes de retrait

Forrester Consulting anticipe également qu’à mesure que davantage d’organisations mettent en œuvre DDEX à l’avenir, de nouveaux arrivants et l’écosystème DDEX dans son ensemble pourraient profiter des avantages suivants :

  • Une commercialisation plus rapide. Lorsque l’un des partenaires, ou les deux, a/ont déjà mis en œuvre les normes DDEX, le délai pour automatiser l’échange de messages avec de nouveaux partenaires sera réduit de manière significative. En retour, de moindres obstacles à l’entrée favoriseront de nouveaux partenariats et permettront une exploitation plus rapide des opportunités du marché
  • Des coûts de démarrage réduits pour les nouveaux entrants
  • Des avantages liés à l’adoption de DDEX encore plus importants avec une adoption plus large

« Toutes les organisations que nous avons interrogées ont été unanimes en exprimant leur désir de réduire les coûts de gestion des échanges de données de leur côté de la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique », selon l‘étude de Forrester Consulting. « Elles souhaitaient également rendre plus flexibles et plus souples leurs opérations commerciales [,...] améliorer la transparence et la contrôlabilité des données de vente [,... et] réduire le coût d’entrée des nouveaux acteurs dans le secteur de la musique numérique ».

« L’étude Forrester TEI présente clairement la logique financière, pour les participants nouveaux et existants du marché de la musique numérique, consistant à incorporer des normes pour l’échange de données », a déclaré Kirit Joshi, Président de DDEX. « Une infrastructure globale automatisée pour le traitement des transactions basée sur des normes ouvertes conduit à des économies opérationnelles tout en permettant une adoption plus rapide d’options nouvelles et améliorées de musique numérique pour les consommateurs, ce qui finalement génère des revenus pour les créateurs de contenu ».

« Microgen croit fermement aux avantages de la mise en œuvre de normes et l’étude Forrester Consulting TEI montre clairement la valeur ajoutée découlant de l’adoption des formats et chorégraphies des messages DDEX. Du fait du volume sans cesse croissant de transactions concernant la musique et les médias numériques, le seul moyen pour la chaîne d’approvisionnement des médias numériques d’être efficace consiste à adopter ces normes dans l’ensemble de l’écosystème », a déclaré Martin Redington, Vice-président directeur, Produits et Distribution, chez Microgen.

Vous pouvez accéder à l’étude de Forrester Consulting via le lien suivant : http://www.microgen.com/uk-en/enquiry-form/forrester-consulting-total-economic-impact-ddex-standards-january-2013

Méthodologie : cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact) de Forrester Consulting

Pour cette étude, Forrester Consulting a utilisé son cadre TEI éprouvé, qui fournit une image complète des décisions d’investissement dans la technologie. Forrester Consulting a interviewé quatre organisations représentatives opérant dans la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, effectuant par la suite une analyse financière afin de comparer les coûts de DDEX par rapport aux normes propriétaires pour l’échange de données. Forrester Consulting a également pris en compte les coûts liés à la maintenance des flux de données, à la formation et aux améliorations de la productivité de la main d’œuvre associés au traitement des demandes de retrait. Forrester Consulting a construit un modèle financier, renseigné avec les données de coût et d’avantages appliquées.

À propos de Digital Data Exchange (« DDEX »)

DDEX est un consortium de sociétés de médias de premier plan, d’organisations de licences de musique, de fournisseurs de services numériques et d’intermédiaires techniques, axé sur la création de normes pour la chaîne d'approvisionnement du numérique.

Pour soutenir l’échange automatisé d’informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique, DDEX a standardisé le format avec lequel les informations sont représentées dans les messages XML et la méthode avec laquelle les messages sont échangés entre les partenaires commerciaux. Ces normes sont développées et rendues disponibles pour une mise en œuvre à travers toute l’industrie.

Les normes DDEX aident les titulaires de droits, les revendeurs et les intermédiaires techniques à communiquer plus efficacement les informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique. Cela conduit à des transactions commerciales efficaces, des coûts réduits et des revenus supérieurs pour tous les secteurs impliqués.

Créée en 2006, DDEX s’est initialement intéressée à la standardisation des formats de messages pour la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, mais la base des normes est suffisamment générique pour que celles-ci puissent aisément être adaptées à d’autres chaînes d’approvisionnement de médias numériques. De plus amples informations à propos de DDEX sont disponibles sur le site www.ddex.net.

À propos de Microgen

Microgen est un fournisseur de logiciels d’entreprise qui permet aux équipes commerciales de répondre rapidement à leurs besoins applicatifs les plus exigeants.

Microgen est reconnue pour son expertise en matière d’intégration financière ainsi que pour sa plate-forme d’applications d’entreprise Microgen Aptitude, qui est utilisée pour développer rapidement des applications commerciales sur mesure. Microgen fournit des logiciels, des applications et des services à bon nombre des plus importantes sociétés de services financiers, de médias numériques et de télécommunications au monde.

Microgen a son siège à Londres, au Royaume-Uni, et dispose de bureaux dans le monde entier. Vous trouverez de plus amples informations à propos de Microgen sur le site www.microgen.com.

Microgen ® Microgen plc. Microgen Aptitude ® Microgen Aptitude Limited.

Microgen Aptitude – en instance de brevets en Europe et aux États-Unis (pour de plus amples informations, veuillez consulter notre site Web : http://www.microgen.com/uk-en/company/patents-and-trademarks)

Toutes les autres marques de commerce appartiennent à leurs sociétés respectives.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
Most people haven’t heard the word, “gamification,” even though they probably, and perhaps unwittingly, participate in it every day. Gamification is “the process of adding games or game-like elements to something (as a task) so as to encourage participation.” Further, gamification is about bringing game mechanics – rules, constructs, processes, and methods – into the real world in an effort to engage people. In his session at @ThingsExpo, Robert Endo, owner and engagement manager of Intrepid D...
With an estimated 50 billion devices connected to the Internet by 2020, several industries will begin to expand their capabilities for retaining end point data at the edge to better utilize the range of data types and sheer volume of M2M data generated by the Internet of Things. In his session at @ThingsExpo, Don DeLoach, CEO and President of Infobright, will discuss the infrastructures businesses will need to implement to handle this explosion of data by providing specific use cases for filte...
SYS-CON Events announced today that Fusion, a leading provider of cloud services, will exhibit at SYS-CON's 18th International Cloud Expo®, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY. Fusion, a leading provider of integrated cloud solutions to small, medium and large businesses, is the industry's single source for the cloud. Fusion's advanced, proprietary cloud service platform enables the integration of leading edge solutions in the cloud, including clou...
SYS-CON Events announced today that Commvault, a global leader in enterprise data protection and information management, has been named “Bronze Sponsor” of SYS-CON's 18th International Cloud Expo, which will take place on June 7–9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY, and the 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. Commvault is a leading provider of data protection and information management...
SYS-CON Events announced today that Alert Logic, Inc., the leading provider of Security-as-a-Service solutions for the cloud, will exhibit at SYS-CON's 18th International Cloud Expo®, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY. Alert Logic, Inc., provides Security-as-a-Service for on-premises, cloud, and hybrid infrastructures, delivering deep security insight and continuous protection for customers at a lower cost than traditional security solutions. Ful...
SYS-CON Events announced today that VAI, a leading ERP software provider, will exhibit at SYS-CON's 18th International Cloud Expo®, which will take place on June 7-9, 2016, at the Javits Center in New York City, NY. VAI (Vormittag Associates, Inc.) is a leading independent mid-market ERP software developer renowned for its flexible solutions and ability to automate critical business functions for the distribution, manufacturing, specialty retail and service sectors. An IBM Premier Business Part...
The cloud promises new levels of agility and cost-savings for Big Data, data warehousing and analytics. But it’s challenging to understand all the options – from IaaS and PaaS to newer services like HaaS (Hadoop as a Service) and BDaaS (Big Data as a Service). In her session at @BigDataExpo at @ThingsExpo, Hannah Smalltree, a director at Cazena, will provide an educational overview of emerging “as-a-service” options for Big Data in the cloud. This is critical background for IT and data profes...
Fortunately, meaningful and tangible business cases for IoT are plentiful in a broad array of industries and vertical markets. These range from simple warranty cost reduction for capital intensive assets, to minimizing downtime for vital business tools, to creating feedback loops improving product design, to improving and enhancing enterprise customer experiences. All of these business cases, which will be briefly explored in this session, hinge on cost effectively extracting relevant data from ...
As enterprises work to take advantage of Big Data technologies, they frequently become distracted by product-level decisions. In most new Big Data builds this approach is completely counter-productive: it presupposes tools that may not be a fit for development teams, forces IT to take on the burden of evaluating and maintaining unfamiliar technology, and represents a major up-front expense. In his session at @BigDataExpo at @ThingsExpo, Andrew Warfield, CTO and Co-Founder of Coho Data, will dis...
With the Apple Watch making its way onto wrists all over the world, it’s only a matter of time before it becomes a staple in the workplace. In fact, Forrester reported that 68 percent of technology and business decision-makers characterize wearables as a top priority for 2015. Recognizing their business value early on, FinancialForce.com was the first to bring ERP to wearables, helping streamline communication across front and back office functions. In his session at @ThingsExpo, Kevin Roberts...
SYS-CON Events announced today that Interoute, owner-operator of one of Europe's largest networks and a global cloud services platform, has been named “Bronze Sponsor” of SYS-CON's 18th Cloud Expo, which will take place on June 7-9, 2015 at the Javits Center in New York, New York. Interoute is the owner-operator of one of Europe's largest networks and a global cloud services platform which encompasses 12 data centers, 14 virtual data centers and 31 colocation centers, with connections to 195 ad...
Eighty percent of a data scientist’s time is spent gathering and cleaning up data, and 80% of all data is unstructured and almost never analyzed. Cognitive computing, in combination with Big Data, is changing the equation by creating data reservoirs and using natural language processing to enable analysis of unstructured data sources. This is impacting every aspect of the analytics profession from how data is mined (and by whom) to how it is delivered. This is not some futuristic vision: it's ha...
WebRTC has had a real tough three or four years, and so have those working with it. Only a few short years ago, the development world were excited about WebRTC and proclaiming how awesome it was. You might have played with the technology a couple of years ago, only to find the extra infrastructure requirements were painful to implement and poorly documented. This probably left a bitter taste in your mouth, especially when things went wrong.
Learn how IoT, cloud, social networks and last but not least, humans, can be integrated into a seamless integration of cooperative organisms both cybernetic and biological. This has been enabled by recent advances in IoT device capabilities, messaging frameworks, presence and collaboration services, where devices can share information and make independent and human assisted decisions based upon social status from other entities. In his session at @ThingsExpo, Michael Heydt, founder of Seamless...
The IoT's basic concept of collecting data from as many sources possible to drive better decision making, create process innovation and realize additional revenue has been in use at large enterprises with deep pockets for decades. So what has changed? In his session at @ThingsExpo, Prasanna Sivaramakrishnan, Solutions Architect at Red Hat, discussed the impact commodity hardware, ubiquitous connectivity, and innovations in open source software are having on the connected universe of people, thi...
WebRTC: together these advances have created a perfect storm of technologies that are disrupting and transforming classic communications models and ecosystems. In his session at WebRTC Summit, Cary Bran, VP of Innovation and New Ventures at Plantronics and PLT Labs, provided an overview of this technological shift, including associated business and consumer communications impacts, and opportunities it may enable, complement or entirely transform.
There are so many tools and techniques for data analytics that even for a data scientist the choices, possible systems, and even the types of data can be daunting. In his session at @ThingsExpo, Chris Harrold, Global CTO for Big Data Solutions for EMC Corporation, showed how to perform a simple, but meaningful analysis of social sentiment data using freely available tools that take only minutes to download and install. Participants received the download information, scripts, and complete end-t...
For manufacturers, the Internet of Things (IoT) represents a jumping-off point for innovation, jobs, and revenue creation. But to adequately seize the opportunity, manufacturers must design devices that are interconnected, can continually sense their environment and process huge amounts of data. As a first step, manufacturers must embrace a new product development ecosystem in order to support these products.
Manufacturing connected IoT versions of traditional products requires more than multiple deep technology skills. It also requires a shift in mindset, to realize that connected, sensor-enabled “things” act more like services than what we usually think of as products. In his session at @ThingsExpo, David Friedman, CEO and co-founder of Ayla Networks, discussed how when sensors start generating detailed real-world data about products and how they’re being used, smart manufacturers can use the dat...
When it comes to IoT in the enterprise, namely the commercial building and hospitality markets, a benefit not getting the attention it deserves is energy efficiency, and IoT’s direct impact on a cleaner, greener environment when installed in smart buildings. Until now clean technology was offered piecemeal and led with point solutions that require significant systems integration to orchestrate and deploy. There didn't exist a 'top down' approach that can manage and monitor the way a Smart Buildi...