Click here to close now.




















Welcome!

Industrial IoT Authors: Liz McMillan, Pat Romanski, Tim Hinds, Dana Gardner, Ian Khan

News Feed Item

Une étude indépendante révèle une réduction de 66 % des dépenses opérationnelles clés sur une période de 5 ans pour les fournisseurs de musique numérique adoptant les normes d’échange de données DDEX

Microgen Plc (LSE : MCGN), le fournisseur de logiciels d’entreprise, a annoncé aujourd’hui les résultats d’une étude réalisée par Forrester Consulting pour le compte de Microgen et intitulée « The Total Economic Impact of The DDEX Standards » (L’impact économique total des normes DDEX) (Janvier 2013). L’étude a déterminé qu’il était possible pour les participants du marché de la musique numérique de bénéficier d'importants avantages financiers en adoptant les normes DDEX.

Forrester Consulting a interviewé quatre acteurs majeurs du marché de la musique numérique, dont une société de droits européenne entretenant des relations avec plus de 2 000 maisons de disques, un distributeur comptant plus de 300 revendeurs, un service d’abonnement de musique et un propriétaire de contenu (un label). Utilisant le cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact), Forrester Consulting a modélisé les coûts auxquels doivent faire face les titulaires de droits et les revendeurs (les organisations de petite taille tout comme celles de grande taille) pour mettre en place et installer les flux de données nécessaires pour communiquer les informations de stock et d’utilisation de la musique numérique.

Du fait de l’adoption généralisée des terminaux connectés, la demande des consommateurs pour la musique numérique continue d’évoluer plus rapidement que la capacité du secteur des médias à exploiter pleinement cette demande. Les nouveaux services sur abonnement visent à répondre à cette demande mais nombreux sont ceux qui rencontrent des difficultés pour lancer des plates-formes permettant aux consommateurs de découvrir un contenu pertinent pour un prix irrésistible et durable.

La chaîne d’approvisionnement du numérique repose sur la gestion d'importants volumes de transactions de faible valeur. La vente de morceaux de musique numérique requiert souvent de la part des maisons de disques, des revendeurs, des sociétés de gestion collective et d’autres intermédiaires d’interagir à de multiples reprises, depuis l’ « annonce » que le morceau est disponible jusqu’à la déclaration de son utilisation. Par le passé, le marché de la musique numérique a été affecté par des formats de déclaration non standardisés ou propriétaires.

L’adoption de normes soutient la propagation de nouvelles technologies pour distribuer les médias, réduisant les obstacles à l’entrée de nouvelles sociétés et résultant finalement dans un choix plus important et des coûts moindres pour les consommateurs. Si les artistes, labels de contenu et distributeurs peuvent se permettre d'améliorer et d’élargir leurs offres, davantage de clients écouteront leurs diffusions de musique numérique et il en découlera des revenus plus importants pour les compositeurs et autres titulaires de droits.

Parmi les avantages clés découlant de l’adoption des normes DDEX mises en avant dans l’étude Forrester Consulting TEI, on peut citer :

  • Une réduction des dépenses de création et d’intégration des flux de données de 66 % sur 5 ans
  • Une réduction des dépenses de maintenance des flux de données de 25 % tandis que les flux propriétaires sont remplacés par des flux DDEX
  • Les utilisateurs de DDEX évitent d’importants coûts de formation chaque fois qu’un nouveau flux de données est mis en œuvre
  • Des améliorations de la productivité de la main d’œuvre découlant de l’automatisation du traitement des demandes de retrait

Forrester Consulting anticipe également qu’à mesure que davantage d’organisations mettent en œuvre DDEX à l’avenir, de nouveaux arrivants et l’écosystème DDEX dans son ensemble pourraient profiter des avantages suivants :

  • Une commercialisation plus rapide. Lorsque l’un des partenaires, ou les deux, a/ont déjà mis en œuvre les normes DDEX, le délai pour automatiser l’échange de messages avec de nouveaux partenaires sera réduit de manière significative. En retour, de moindres obstacles à l’entrée favoriseront de nouveaux partenariats et permettront une exploitation plus rapide des opportunités du marché
  • Des coûts de démarrage réduits pour les nouveaux entrants
  • Des avantages liés à l’adoption de DDEX encore plus importants avec une adoption plus large

« Toutes les organisations que nous avons interrogées ont été unanimes en exprimant leur désir de réduire les coûts de gestion des échanges de données de leur côté de la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique », selon l‘étude de Forrester Consulting. « Elles souhaitaient également rendre plus flexibles et plus souples leurs opérations commerciales [,...] améliorer la transparence et la contrôlabilité des données de vente [,... et] réduire le coût d’entrée des nouveaux acteurs dans le secteur de la musique numérique ».

« L’étude Forrester TEI présente clairement la logique financière, pour les participants nouveaux et existants du marché de la musique numérique, consistant à incorporer des normes pour l’échange de données », a déclaré Kirit Joshi, Président de DDEX. « Une infrastructure globale automatisée pour le traitement des transactions basée sur des normes ouvertes conduit à des économies opérationnelles tout en permettant une adoption plus rapide d’options nouvelles et améliorées de musique numérique pour les consommateurs, ce qui finalement génère des revenus pour les créateurs de contenu ».

« Microgen croit fermement aux avantages de la mise en œuvre de normes et l’étude Forrester Consulting TEI montre clairement la valeur ajoutée découlant de l’adoption des formats et chorégraphies des messages DDEX. Du fait du volume sans cesse croissant de transactions concernant la musique et les médias numériques, le seul moyen pour la chaîne d’approvisionnement des médias numériques d’être efficace consiste à adopter ces normes dans l’ensemble de l’écosystème », a déclaré Martin Redington, Vice-président directeur, Produits et Distribution, chez Microgen.

Vous pouvez accéder à l’étude de Forrester Consulting via le lien suivant : http://www.microgen.com/uk-en/enquiry-form/forrester-consulting-total-economic-impact-ddex-standards-january-2013

Méthodologie : cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact) de Forrester Consulting

Pour cette étude, Forrester Consulting a utilisé son cadre TEI éprouvé, qui fournit une image complète des décisions d’investissement dans la technologie. Forrester Consulting a interviewé quatre organisations représentatives opérant dans la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, effectuant par la suite une analyse financière afin de comparer les coûts de DDEX par rapport aux normes propriétaires pour l’échange de données. Forrester Consulting a également pris en compte les coûts liés à la maintenance des flux de données, à la formation et aux améliorations de la productivité de la main d’œuvre associés au traitement des demandes de retrait. Forrester Consulting a construit un modèle financier, renseigné avec les données de coût et d’avantages appliquées.

À propos de Digital Data Exchange (« DDEX »)

DDEX est un consortium de sociétés de médias de premier plan, d’organisations de licences de musique, de fournisseurs de services numériques et d’intermédiaires techniques, axé sur la création de normes pour la chaîne d'approvisionnement du numérique.

Pour soutenir l’échange automatisé d’informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique, DDEX a standardisé le format avec lequel les informations sont représentées dans les messages XML et la méthode avec laquelle les messages sont échangés entre les partenaires commerciaux. Ces normes sont développées et rendues disponibles pour une mise en œuvre à travers toute l’industrie.

Les normes DDEX aident les titulaires de droits, les revendeurs et les intermédiaires techniques à communiquer plus efficacement les informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique. Cela conduit à des transactions commerciales efficaces, des coûts réduits et des revenus supérieurs pour tous les secteurs impliqués.

Créée en 2006, DDEX s’est initialement intéressée à la standardisation des formats de messages pour la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, mais la base des normes est suffisamment générique pour que celles-ci puissent aisément être adaptées à d’autres chaînes d’approvisionnement de médias numériques. De plus amples informations à propos de DDEX sont disponibles sur le site www.ddex.net.

À propos de Microgen

Microgen est un fournisseur de logiciels d’entreprise qui permet aux équipes commerciales de répondre rapidement à leurs besoins applicatifs les plus exigeants.

Microgen est reconnue pour son expertise en matière d’intégration financière ainsi que pour sa plate-forme d’applications d’entreprise Microgen Aptitude, qui est utilisée pour développer rapidement des applications commerciales sur mesure. Microgen fournit des logiciels, des applications et des services à bon nombre des plus importantes sociétés de services financiers, de médias numériques et de télécommunications au monde.

Microgen a son siège à Londres, au Royaume-Uni, et dispose de bureaux dans le monde entier. Vous trouverez de plus amples informations à propos de Microgen sur le site www.microgen.com.

Microgen ® Microgen plc. Microgen Aptitude ® Microgen Aptitude Limited.

Microgen Aptitude – en instance de brevets en Europe et aux États-Unis (pour de plus amples informations, veuillez consulter notre site Web : http://www.microgen.com/uk-en/company/patents-and-trademarks)

Toutes les autres marques de commerce appartiennent à leurs sociétés respectives.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
For IoT to grow as quickly as analyst firms’ project, a lot is going to fall on developers to quickly bring applications to market. But the lack of a standard development platform threatens to slow growth and make application development more time consuming and costly, much like we’ve seen in the mobile space. In his session at @ThingsExpo, Mike Weiner, Product Manager of the Omega DevCloud with KORE Telematics Inc., discussed the evolving requirements for developers as IoT matures and conducted a live demonstration of how quickly application development can happen when the need to comply wit...
Explosive growth in connected devices. Enormous amounts of data for collection and analysis. Critical use of data for split-second decision making and actionable information. All three are factors in making the Internet of Things a reality. Yet, any one factor would have an IT organization pondering its infrastructure strategy. How should your organization enhance its IT framework to enable an Internet of Things implementation? In his session at @ThingsExpo, James Kirkland, Red Hat's Chief Architect for the Internet of Things and Intelligent Systems, described how to revolutionize your archit...
SYS-CON Events announced today that HPM Networks will exhibit at the 17th International Cloud Expo®, which will take place on November 3–5, 2015, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. For 20 years, HPM Networks has been integrating technology solutions that solve complex business challenges. HPM Networks has designed solutions for both SMB and enterprise customers throughout the San Francisco Bay Area.
MuleSoft has announced the findings of its 2015 Connectivity Benchmark Report on the adoption and business impact of APIs. The findings suggest traditional businesses are quickly evolving into "composable enterprises" built out of hundreds of connected software services, applications and devices. Most are embracing the Internet of Things (IoT) and microservices technologies like Docker. A majority are integrating wearables, like smart watches, and more than half plan to generate revenue with APIs within the next year.
The Internet of Everything (IoE) brings together people, process, data and things to make networked connections more relevant and valuable than ever before – transforming information into knowledge and knowledge into wisdom. IoE creates new capabilities, richer experiences, and unprecedented opportunities to improve business and government operations, decision making and mission support capabilities.
Growth hacking is common for startups to make unheard-of progress in building their business. Career Hacks can help Geek Girls and those who support them (yes, that's you too, Dad!) to excel in this typically male-dominated world. Get ready to learn the facts: Is there a bias against women in the tech / developer communities? Why are women 50% of the workforce, but hold only 24% of the STEM or IT positions? Some beginnings of what to do about it! In her Opening Keynote at 16th Cloud Expo, Sandy Carter, IBM General Manager Cloud Ecosystem and Developers, and a Social Business Evangelist, d...
In his keynote at 16th Cloud Expo, Rodney Rogers, CEO of Virtustream, discussed the evolution of the company from inception to its recent acquisition by EMC – including personal insights, lessons learned (and some WTF moments) along the way. Learn how Virtustream’s unique approach of combining the economics and elasticity of the consumer cloud model with proper performance, application automation and security into a platform became a breakout success with enterprise customers and a natural fit for the EMC Federation.
The Internet of Things is not only adding billions of sensors and billions of terabytes to the Internet. It is also forcing a fundamental change in the way we envision Information Technology. For the first time, more data is being created by devices at the edge of the Internet rather than from centralized systems. What does this mean for today's IT professional? In this Power Panel at @ThingsExpo, moderated by Conference Chair Roger Strukhoff, panelists addressed this very serious issue of profound change in the industry.
Discussions about cloud computing are evolving into discussions about enterprise IT in general. As enterprises increasingly migrate toward their own unique clouds, new issues such as the use of containers and microservices emerge to keep things interesting. In this Power Panel at 16th Cloud Expo, moderated by Conference Chair Roger Strukhoff, panelists addressed the state of cloud computing today, and what enterprise IT professionals need to know about how the latest topics and trends affect their organization.
It is one thing to build single industrial IoT applications, but what will it take to build the Smart Cities and truly society-changing applications of the future? The technology won’t be the problem, it will be the number of parties that need to work together and be aligned in their motivation to succeed. In his session at @ThingsExpo, Jason Mondanaro, Director, Product Management at Metanga, discussed how you can plan to cooperate, partner, and form lasting all-star teams to change the world and it starts with business models and monetization strategies.
Converging digital disruptions is creating a major sea change - Cisco calls this the Internet of Everything (IoE). IoE is the network connection of People, Process, Data and Things, fueled by Cloud, Mobile, Social, Analytics and Security, and it represents a $19Trillion value-at-stake over the next 10 years. In her keynote at @ThingsExpo, Manjula Talreja, VP of Cisco Consulting Services, discussed IoE and the enormous opportunities it provides to public and private firms alike. She will share what businesses must do to thrive in the IoE economy, citing examples from several industry sectors.
There will be 150 billion connected devices by 2020. New digital businesses have already disrupted value chains across every industry. APIs are at the center of the digital business. You need to understand what assets you have that can be exposed digitally, what their digital value chain is, and how to create an effective business model around that value chain to compete in this economy. No enterprise can be complacent and not engage in the digital economy. Learn how to be the disruptor and not the disruptee.
Akana has released Envision, an enhanced API analytics platform that helps enterprises mine critical insights across their digital eco-systems, understand their customers and partners and offer value-added personalized services. “In today’s digital economy, data-driven insights are proving to be a key differentiator for businesses. Understanding the data that is being tunneled through their APIs and how it can be used to optimize their business and operations is of paramount importance,” said Alistair Farquharson, CTO of Akana.
Business as usual for IT is evolving into a "Make or Buy" decision on a service-by-service conversation with input from the LOBs. How does your organization move forward with cloud? In his general session at 16th Cloud Expo, Paul Maravei, Regional Sales Manager, Hybrid Cloud and Managed Services at Cisco, discusses how Cisco and its partners offer a market-leading portfolio and ecosystem of cloud infrastructure and application services that allow you to uniquely and securely combine cloud business applications and services across multiple cloud delivery models.
The enterprise market will drive IoT device adoption over the next five years. In his session at @ThingsExpo, John Greenough, an analyst at BI Intelligence, division of Business Insider, analyzed how companies will adopt IoT products and the associated cost of adopting those products. John Greenough is the lead analyst covering the Internet of Things for BI Intelligence- Business Insider’s paid research service. Numerous IoT companies have cited his analysis of the IoT. Prior to joining BI Intelligence, he worked analyzing bank technology for Corporate Insight and The Clearing House Payment...
"Optimal Design is a technology integration and product development firm that specializes in connecting devices to the cloud," stated Joe Wascow, Co-Founder & CMO of Optimal Design, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City.
SYS-CON Events announced today that CommVault has been named “Bronze Sponsor” of SYS-CON's 17th International Cloud Expo®, which will take place on November 3–5, 2015, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. A singular vision – a belief in a better way to address current and future data management needs – guides CommVault in the development of Singular Information Management® solutions for high-performance data protection, universal availability and simplified management of data on complex storage networks. CommVault's exclusive single-platform architecture gives companies unp...
Electric Cloud and Arynga have announced a product integration partnership that will bring Continuous Delivery solutions to the automotive Internet-of-Things (IoT) market. The joint solution will help automotive manufacturers, OEMs and system integrators adopt DevOps automation and Continuous Delivery practices that reduce software build and release cycle times within the complex and specific parameters of embedded and IoT software systems.
"ciqada is a combined platform of hardware modules and server products that lets people take their existing devices or new devices and lets them be accessible over the Internet for their users," noted Geoff Engelstein of ciqada, a division of Mars International, in this SYS-CON.tv interview at @ThingsExpo, held June 9-11, 2015, at the Javits Center in New York City.
Internet of Things is moving from being a hype to a reality. Experts estimate that internet connected cars will grow to 152 million, while over 100 million internet connected wireless light bulbs and lamps will be operational by 2020. These and many other intriguing statistics highlight the importance of Internet powered devices and how market penetration is going to multiply many times over in the next few years.