Welcome!

Industrial IoT Authors: Pat Romanski, Srinivasan Sundara Rajan, Liz McMillan, Elizabeth White, Scott Allen

News Feed Item

Une étude indépendante révèle une réduction de 66 % des dépenses opérationnelles clés sur une période de 5 ans pour les fournisseurs de musique numérique adoptant les normes d’échange de données DDEX

Microgen Plc (LSE : MCGN), le fournisseur de logiciels d’entreprise, a annoncé aujourd’hui les résultats d’une étude réalisée par Forrester Consulting pour le compte de Microgen et intitulée « The Total Economic Impact of The DDEX Standards » (L’impact économique total des normes DDEX) (Janvier 2013). L’étude a déterminé qu’il était possible pour les participants du marché de la musique numérique de bénéficier d'importants avantages financiers en adoptant les normes DDEX.

Forrester Consulting a interviewé quatre acteurs majeurs du marché de la musique numérique, dont une société de droits européenne entretenant des relations avec plus de 2 000 maisons de disques, un distributeur comptant plus de 300 revendeurs, un service d’abonnement de musique et un propriétaire de contenu (un label). Utilisant le cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact), Forrester Consulting a modélisé les coûts auxquels doivent faire face les titulaires de droits et les revendeurs (les organisations de petite taille tout comme celles de grande taille) pour mettre en place et installer les flux de données nécessaires pour communiquer les informations de stock et d’utilisation de la musique numérique.

Du fait de l’adoption généralisée des terminaux connectés, la demande des consommateurs pour la musique numérique continue d’évoluer plus rapidement que la capacité du secteur des médias à exploiter pleinement cette demande. Les nouveaux services sur abonnement visent à répondre à cette demande mais nombreux sont ceux qui rencontrent des difficultés pour lancer des plates-formes permettant aux consommateurs de découvrir un contenu pertinent pour un prix irrésistible et durable.

La chaîne d’approvisionnement du numérique repose sur la gestion d'importants volumes de transactions de faible valeur. La vente de morceaux de musique numérique requiert souvent de la part des maisons de disques, des revendeurs, des sociétés de gestion collective et d’autres intermédiaires d’interagir à de multiples reprises, depuis l’ « annonce » que le morceau est disponible jusqu’à la déclaration de son utilisation. Par le passé, le marché de la musique numérique a été affecté par des formats de déclaration non standardisés ou propriétaires.

L’adoption de normes soutient la propagation de nouvelles technologies pour distribuer les médias, réduisant les obstacles à l’entrée de nouvelles sociétés et résultant finalement dans un choix plus important et des coûts moindres pour les consommateurs. Si les artistes, labels de contenu et distributeurs peuvent se permettre d'améliorer et d’élargir leurs offres, davantage de clients écouteront leurs diffusions de musique numérique et il en découlera des revenus plus importants pour les compositeurs et autres titulaires de droits.

Parmi les avantages clés découlant de l’adoption des normes DDEX mises en avant dans l’étude Forrester Consulting TEI, on peut citer :

  • Une réduction des dépenses de création et d’intégration des flux de données de 66 % sur 5 ans
  • Une réduction des dépenses de maintenance des flux de données de 25 % tandis que les flux propriétaires sont remplacés par des flux DDEX
  • Les utilisateurs de DDEX évitent d’importants coûts de formation chaque fois qu’un nouveau flux de données est mis en œuvre
  • Des améliorations de la productivité de la main d’œuvre découlant de l’automatisation du traitement des demandes de retrait

Forrester Consulting anticipe également qu’à mesure que davantage d’organisations mettent en œuvre DDEX à l’avenir, de nouveaux arrivants et l’écosystème DDEX dans son ensemble pourraient profiter des avantages suivants :

  • Une commercialisation plus rapide. Lorsque l’un des partenaires, ou les deux, a/ont déjà mis en œuvre les normes DDEX, le délai pour automatiser l’échange de messages avec de nouveaux partenaires sera réduit de manière significative. En retour, de moindres obstacles à l’entrée favoriseront de nouveaux partenariats et permettront une exploitation plus rapide des opportunités du marché
  • Des coûts de démarrage réduits pour les nouveaux entrants
  • Des avantages liés à l’adoption de DDEX encore plus importants avec une adoption plus large

« Toutes les organisations que nous avons interrogées ont été unanimes en exprimant leur désir de réduire les coûts de gestion des échanges de données de leur côté de la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique », selon l‘étude de Forrester Consulting. « Elles souhaitaient également rendre plus flexibles et plus souples leurs opérations commerciales [,...] améliorer la transparence et la contrôlabilité des données de vente [,... et] réduire le coût d’entrée des nouveaux acteurs dans le secteur de la musique numérique ».

« L’étude Forrester TEI présente clairement la logique financière, pour les participants nouveaux et existants du marché de la musique numérique, consistant à incorporer des normes pour l’échange de données », a déclaré Kirit Joshi, Président de DDEX. « Une infrastructure globale automatisée pour le traitement des transactions basée sur des normes ouvertes conduit à des économies opérationnelles tout en permettant une adoption plus rapide d’options nouvelles et améliorées de musique numérique pour les consommateurs, ce qui finalement génère des revenus pour les créateurs de contenu ».

« Microgen croit fermement aux avantages de la mise en œuvre de normes et l’étude Forrester Consulting TEI montre clairement la valeur ajoutée découlant de l’adoption des formats et chorégraphies des messages DDEX. Du fait du volume sans cesse croissant de transactions concernant la musique et les médias numériques, le seul moyen pour la chaîne d’approvisionnement des médias numériques d’être efficace consiste à adopter ces normes dans l’ensemble de l’écosystème », a déclaré Martin Redington, Vice-président directeur, Produits et Distribution, chez Microgen.

Vous pouvez accéder à l’étude de Forrester Consulting via le lien suivant : http://www.microgen.com/uk-en/enquiry-form/forrester-consulting-total-economic-impact-ddex-standards-january-2013

Méthodologie : cadre Impact économique total (TEI - Total Economic Impact) de Forrester Consulting

Pour cette étude, Forrester Consulting a utilisé son cadre TEI éprouvé, qui fournit une image complète des décisions d’investissement dans la technologie. Forrester Consulting a interviewé quatre organisations représentatives opérant dans la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, effectuant par la suite une analyse financière afin de comparer les coûts de DDEX par rapport aux normes propriétaires pour l’échange de données. Forrester Consulting a également pris en compte les coûts liés à la maintenance des flux de données, à la formation et aux améliorations de la productivité de la main d’œuvre associés au traitement des demandes de retrait. Forrester Consulting a construit un modèle financier, renseigné avec les données de coût et d’avantages appliquées.

À propos de Digital Data Exchange (« DDEX »)

DDEX est un consortium de sociétés de médias de premier plan, d’organisations de licences de musique, de fournisseurs de services numériques et d’intermédiaires techniques, axé sur la création de normes pour la chaîne d'approvisionnement du numérique.

Pour soutenir l’échange automatisé d’informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique, DDEX a standardisé le format avec lequel les informations sont représentées dans les messages XML et la méthode avec laquelle les messages sont échangés entre les partenaires commerciaux. Ces normes sont développées et rendues disponibles pour une mise en œuvre à travers toute l’industrie.

Les normes DDEX aident les titulaires de droits, les revendeurs et les intermédiaires techniques à communiquer plus efficacement les informations tout au long de la chaîne d’approvisionnement du numérique. Cela conduit à des transactions commerciales efficaces, des coûts réduits et des revenus supérieurs pour tous les secteurs impliqués.

Créée en 2006, DDEX s’est initialement intéressée à la standardisation des formats de messages pour la chaîne d’approvisionnement de la musique numérique, mais la base des normes est suffisamment générique pour que celles-ci puissent aisément être adaptées à d’autres chaînes d’approvisionnement de médias numériques. De plus amples informations à propos de DDEX sont disponibles sur le site www.ddex.net.

À propos de Microgen

Microgen est un fournisseur de logiciels d’entreprise qui permet aux équipes commerciales de répondre rapidement à leurs besoins applicatifs les plus exigeants.

Microgen est reconnue pour son expertise en matière d’intégration financière ainsi que pour sa plate-forme d’applications d’entreprise Microgen Aptitude, qui est utilisée pour développer rapidement des applications commerciales sur mesure. Microgen fournit des logiciels, des applications et des services à bon nombre des plus importantes sociétés de services financiers, de médias numériques et de télécommunications au monde.

Microgen a son siège à Londres, au Royaume-Uni, et dispose de bureaux dans le monde entier. Vous trouverez de plus amples informations à propos de Microgen sur le site www.microgen.com.

Microgen ® Microgen plc. Microgen Aptitude ® Microgen Aptitude Limited.

Microgen Aptitude – en instance de brevets en Europe et aux États-Unis (pour de plus amples informations, veuillez consulter notre site Web : http://www.microgen.com/uk-en/company/patents-and-trademarks)

Toutes les autres marques de commerce appartiennent à leurs sociétés respectives.

Le texte du communiqué issu d’une traduction ne doit d’aucune manière être considéré comme officiel. La seule version du communiqué qui fasse foi est celle du communiqué dans sa langue d’origine. La traduction devra toujours être confrontée au texte source, qui fera jurisprudence.

More Stories By Business Wire

Copyright © 2009 Business Wire. All rights reserved. Republication or redistribution of Business Wire content is expressly prohibited without the prior written consent of Business Wire. Business Wire shall not be liable for any errors or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

@ThingsExpo Stories
What happens when the different parts of a vehicle become smarter than the vehicle itself? As we move toward the era of smart everything, hundreds of entities in a vehicle that communicate with each other, the vehicle and external systems create a need for identity orchestration so that all entities work as a conglomerate. Much like an orchestra without a conductor, without the ability to secure, control, and connect the link between a vehicle’s head unit, devices, and systems and to manage the ...
If you had a chance to enter on the ground level of the largest e-commerce market in the world – would you? China is the world’s most populated country with the second largest economy and the world’s fastest growing market. It is estimated that by 2018 the Chinese market will be reaching over $30 billion in gaming revenue alone. Admittedly for a foreign company, doing business in China can be challenging. Often changing laws, administrative regulations and the often inscrutable Chinese Interne...
Cloud computing is being adopted in one form or another by 94% of enterprises today. Tens of billions of new devices are being connected to The Internet of Things. And Big Data is driving this bus. An exponential increase is expected in the amount of information being processed, managed, analyzed, and acted upon by enterprise IT. This amazing is not part of some distant future - it is happening today. One report shows a 650% increase in enterprise data by 2020. Other estimates are even higher....
As ridesharing competitors and enhanced services increase, notable changes are occurring in the transportation model. Despite the cost-effective means and flexibility of ridesharing, both drivers and users will need to be aware of the connected environment and how it will impact the ridesharing experience. In his session at @ThingsExpo, Timothy Evavold, Executive Director Automotive at Covisint, will discuss key challenges and solutions to powering a ride sharing and/or multimodal model in the a...
SYS-CON Events announced today that CDS Global Cloud, an Infrastructure as a Service provider, will exhibit at the 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. CDS Global Cloud is an IaaS (Infrastructure as a Service) provider specializing in solutions for e-commerce, internet gaming, online education and other internet applications. With a growing number of data centers and network points around the world, ...
SYS-CON Events announced today that LeaseWeb USA, a cloud Infrastructure-as-a-Service (IaaS) provider, will exhibit at the 19th International Cloud Expo, which will take place on November 1–3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA. LeaseWeb is one of the world's largest hosting brands. The company helps customers define, develop and deploy IT infrastructure tailored to their exact business needs, by combining various kinds cloud solutions.
Big Data has been changing the world. IoT fuels the further transformation recently. How are Big Data and IoT related? In his session at @BigDataExpo, Tony Shan, a renowned visionary and thought leader, will explore the interplay of Big Data and IoT. He will anatomize Big Data and IoT separately in terms of what, which, why, where, when, who, how and how much. He will then analyze the relationship between IoT and Big Data, specifically the drilldown of how the 4Vs of Big Data (Volume, Variety,...
19th Cloud Expo, taking place November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, will feature technical sessions from a rock star conference faculty and the leading industry players in the world. Cloud computing is now being embraced by a majority of enterprises of all sizes. Yesterday's debate about public vs. private has transformed into the reality of hybrid cloud: a recent survey shows that 74% of enterprises have a hybrid cloud strategy. Meanwhile, 94% of enterpri...
WebRTC is bringing significant change to the communications landscape that will bridge the worlds of web and telephony, making the Internet the new standard for communications. Cloud9 took the road less traveled and used WebRTC to create a downloadable enterprise-grade communications platform that is changing the communication dynamic in the financial sector. In his session at @ThingsExpo, Leo Papadopoulos, CTO of Cloud9, discussed the importance of WebRTC and how it enables companies to focus...
Internet of @ThingsExpo, taking place November 1-3, 2016, at the Santa Clara Convention Center in Santa Clara, CA, is co-located with 19th Cloud Expo and will feature technical sessions from a rock star conference faculty and the leading industry players in the world. The Internet of Things (IoT) is the most profound change in personal and enterprise IT since the creation of the Worldwide Web more than 20 years ago. All major researchers estimate there will be tens of billions devices - comp...
For basic one-to-one voice or video calling solutions, WebRTC has proven to be a very powerful technology. Although WebRTC’s core functionality is to provide secure, real-time p2p media streaming, leveraging native platform features and server-side components brings up new communication capabilities for web and native mobile applications, allowing for advanced multi-user use cases such as video broadcasting, conferencing, and media recording.
A strange thing is happening along the way to the Internet of Things, namely far too many devices to work with and manage. It has become clear that we'll need much higher efficiency user experiences that can allow us to more easily and scalably work with the thousands of devices that will soon be in each of our lives. Enter the conversational interface revolution, combining bots we can literally talk with, gesture to, and even direct with our thoughts, with embedded artificial intelligence, wh...
Ask someone to architect an Internet of Things (IoT) solution and you are guaranteed to see a reference to the cloud. This would lead you to believe that IoT requires the cloud to exist. However, there are many IoT use cases where the cloud is not feasible or desirable. In his session at @ThingsExpo, Dave McCarthy, Director of Products at Bsquare Corporation, will discuss the strategies that exist to extend intelligence directly to IoT devices and sensors, freeing them from the constraints of ...
Web Real-Time Communication APIs have quickly revolutionized what browsers are capable of. In addition to video and audio streams, we can now bi-directionally send arbitrary data over WebRTC's PeerConnection Data Channels. With the advent of Progressive Web Apps and new hardware APIs such as WebBluetooh and WebUSB, we can finally enable users to stitch together the Internet of Things directly from their browsers while communicating privately and securely in a decentralized way.
Information technology is an industry that has always experienced change, and the dramatic change sweeping across the industry today could not be truthfully described as the first time we've seen such widespread change impacting customer investments. However, the rate of the change, and the potential outcomes from today's digital transformation has the distinct potential to separate the industry into two camps: Organizations that see the change coming, embrace it, and successful leverage it; and...
Technology vendors and analysts are eager to paint a rosy picture of how wonderful IoT is and why your deployment will be great with the use of their products and services. While it is easy to showcase successful IoT solutions, identifying IoT systems that missed the mark or failed can often provide more in the way of key lessons learned. In his session at @ThingsExpo, Peter Vanderminden, Principal Industry Analyst for IoT & Digital Supply Chain to Flatiron Strategies, will focus on how IoT de...
In his session at @ThingsExpo, Kausik Sridharabalan, founder and CTO of Pulzze Systems, Inc., will focus on key challenges in building an Internet of Things solution infrastructure. He will shed light on efficient ways of defining interactions within IoT solutions, leading to cost and time reduction. He will also introduce ways to handle data and how one can develop IoT solutions that are lean, flexible and configurable, thus making IoT infrastructure agile and scalable.
Complete Internet of Things (IoT) embedded device security is not just about the device but involves the entire product’s identity, data and control integrity, and services traversing the cloud. A device can no longer be looked at as an island; it is a part of a system. In fact, given the cross-domain interactions enabled by IoT it could be a part of many systems. Also, depending on where the device is deployed, for example, in the office building versus a factory floor or oil field, security ha...
An IoT product’s log files speak volumes about what’s happening with your products in the field, pinpointing current and potential issues, and enabling you to predict failures and save millions of dollars in inventory. But until recently, no one knew how to listen. In his session at @ThingsExpo, Dan Gettens, Chief Research Officer at OnProcess, will discuss recent research by Massachusetts Institute of Technology and OnProcess Technology, where MIT created a new, breakthrough analytics model f...
Fifty billion connected devices and still no winning protocols standards. HTTP, WebSockets, MQTT, and CoAP seem to be leading in the IoT protocol race at the moment but many more protocols are getting introduced on a regular basis. Each protocol has its pros and cons depending on the nature of the communications. Does there really need to be only one protocol to rule them all? Of course not. In his session at @ThingsExpo, Chris Matthieu, co-founder and CTO of Octoblu, walk you through how Oct...